Helgen som kommer gå till historien!

Det var året 2010 och våren var på väg med stormsteg. Det hade äntligen blivit första april och dags för uteserveringarna i Halmstad att öppna. Jag och Sophia såg med glädje tillsammans med många andra fram emot detta!
Som ni säkert redan vet så finns det en gammal sed i Sverige att man ska lura folk den första april och jag var inte sen till att missa detta tillfälle. Jag satte min status som 'i ett förhållande' tillsammans med Emil och jisses vad snabbt det sprider sig på fb.. efter flera gillanden, kommentarer, sms och telefonsamtal senare var det dags att fira skärtorsdagen.
Iväg till Bulls uteservering i tid för att få ett bord då det är väldigt populärt, bar det. Till vår stora besvikelse var det stopp redan i ingången, man var tydligen tvungen att ha biljett.. som tur var så var vakten en kille så ett litet smile och ögonfladdrande senare satt vi vid ett bord men siktet inställt på baren. Väl där inser vi att det här med vip-kväll är en väldigt bra idé. 20 kr för ölen och gratis mat plus lite gratisprodukter att plocka bland. Våra en till två öl blev snabbt ganska så många fler.
Som två stackars fattiga studenter som vi är (inte för att vi är smålänningar) dukade vi upp bordet ganska så mycket innan det blev dyrt med ölen igen. Kvällen fortsatte på hotell Mårtenssons, även där lyckades vi ta oss in genom att betala mer i garderoben än i inträde.. Till slut satt vi på mc.donalds och käkade och lyckades göra en brud svartsjuk genom att bara sitta där alldeles oskyldiga.. rätt roligt med svartsjuka tjejer..

Långfredagen ska enligt gammal sed spenderas hemma i eftertanke, man ska minnas jesus lidande på korset och lida lika mycket själv av tristess. Tur för mig att jag har en mormor som stället till kalas en sådan dag.. massor med mat och tre tårtor!

Påskaftonen satt jag på jobbet och tjänade pengar som jag sedan gjorde av med på påskdagen

Påskdagen firar vi enligt gammal svensk tradition för att kunna ha en annandag påsk att vara ledig och bakfull på. Efter jobbet blev det dags för en tur till Cajsa och Martin som hade ställt till med kalas. Jag blev bjuden på kycklingtaco och drinkar, Cajsa blandade den ena goda efter den andra godare. Eftersom vi senare skulle till Gisleparken, ett uteställe som jag har lyckats undvika i år och dar så tog jag tacksamt emot drinkarna.. jag tror faktiskt att den kvällen i parken kan vara den roligaste jag har haft där.

Den kvällen avslutades med att jag drog precis vartenda skämt jag hade på lager till en mycket tacksam publik.

Det var under våren år 2010 som jag välkomnade påsken med öppna armar och avslutade den med rivmärken över dem.. men det var det definitivt värt!

Glad Påsk! och ett stort Grattis till Jonas och Linda som har förlovat sig! Jag hoppas innerligt att det är ni som förlovar er i tidig ålder och inte jag som börjar bli gammal ;)

Det förlovade paret, Linda och Jonas


Som Egon gärna hade sett att det var ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu tog du väl i lite när du påstår att du gjorde åt din inarbetade pengar. ljug inte kvinna.

Och vi är inte gamla... vi är bara lite extra mogna..

2010-04-08 @ 07:26:45
Postat av: jenni

haha.. du kan väl inte påstå att vi är mogna? ljug inte människa!

2010-04-08 @ 09:23:10
URL: http://josephson.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Nä du kanske har rätt. Vi är värsta färskingarna snarare åt det gröna hållet.

2010-04-08 @ 11:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0